5 podstawowych zasad w sprzedaży na allegro
- Traktuj swojego klienta tak jak sam byś chciał być traktowany
- Dziękuj swoim klientom za zakupy, przekazując im rabaty na kolejne zakupy u Ciebie w sklepie (nie koniecznie na platformie Allegro)
- Szukaj nowych produktów, których jeszcze nie ma konkurencja a zapewni Ci to przewagę czasową
- Zapoznaj się dobrze z excelem i z rachunkiem zysku i strat - bo koszty allegro potrafią niemile zaskoczyć osoby nie lubiące skrupulatnie liczyć
- Rozszerzaj swoją ofertę o produkty z branż powiązanych - Cross Selling to jeden z najtańszych sposobów na znaczące zwiększenie sprzedaży
Jak my możemy Ci pomóc w zrealizowaniu powyższych punktów?
Prawdę mówiąc moglibyśmy przekazać Ci o każdym z tych puntów sporo praktycznych porad ale są osoby, które mają większe doświadczenie w szkoleniach z reklamy, marketingu, excela, itp. Staramy się robic to w czym jesteśmy najlepsi zostawiając lepszym od nas pozostałe tematy.
Za to możemy Ci powiedzieć jak zwiększyć Twoją sprzedać przy pomocy Cross Selling - tutaj tkwi duży, niewykorzystany potencjał Twojego biznesu e-commerce.
Przez 20 lat istnienia na rynku w branży GSM dostarczamy naszym klientom przede wszystkim akcesoria do telefonów ale również analizując potrzeby naszych klientów dostarczaliśmy im produkty z wielu branż pokrewnych. Dzięki takiemu podejściu przynajmniej 20% naszego przychodu pochodzi ze sprzedaży produktów innych niż akcesoria GSM.
Jakie to ma znaczenie dla Ciebie?
Odpowiedz sobie na 3 główne pytania (oczywiście ich ilość możesz zwiększać w zależności od tego do jakich wniosków dojdziesz) :
- czy klienci kupujący produkty z mojej głównej oferty mają potrzebę używania innych produktów będących dodatkiem do mojej oferty
- czy mam czas aby wdrożyć kolejne produkty do oferty (tj. zrobić dobre opisy ze zdjęciami), czy mam czas je zapakować i wysłać, czy mam czas zrobić analizę rynku
- czy wiem gdzie i jakie produkty powinienem kupić aby stanowiły dobry element dodatkowy tzw. cross selling dla mojej podstawowej oferty
Jeśli na powyższe 3 pytania możesz odpowiedzieć - TAK, to poświęć swój czas na mądry rozwój swojego biznesu.
Poniżej kilka przykładów naszych kllientów, których główny profil sprzedaży nie ma nic współnego z akcesoriami GSM - ale ich klienci synergicznie (cross selling) chętnie kupują akcesoria do telefonów w sklepach, hurtowniach naszych klientów przy okazji zakupów innych, podstawowych produktów.
- Branża motoryzacyjna - sprzedaje z sukcesem ładowarki, uchwyty, przewody
- Branża komputerowa - sprzedaje z sukcesem kable, szkła i folie zabezpieczające telefony, tablety (ekrany)
- Branża dodatki do ubrań - sprzedaje z sukcesem etui do telefonów
- Branża elektro - sprzedaje z sukcesem - baterie, ładowarki i kable
- Branża biurowa - też znalazła swoje produkty cross selling wśród akcesoriów gsm - zestawy słuchawkowe, uchwyty biurkowe, organizery kabli, itp.
- Kolejne pomysły są kwestią Twojej kreatywności i analizy rynku jak i potrzeb Twoich klientów.
- Nie ograniczaj się do sprzedaży tylko podstawowych produktów bowiem marnujesz potencjał, który może zwiększyć Twoje zyski.
- Rozwijaj swój biznes głową a nie siłą.
Radek Garnys.